إليكي 4 طرق لبياض وجهك

4 خطوات لتبييض وجهك

فرحك قرب ؟ يبقي لازم تبدأي من النهاردة !

زينة لمنتجات التجميل المغربية عرفت أن من أهدافك سواء كنتي عروسة قبل الزواج بتسعي تبقي جميلة ومتألقة أو مهتمة بجمالك وتبييض بشرتك , ولأن الوصفات الطبيعية أكثر أمان وفعالية عن باقي المستحضرات , وفرتلك 4 خطوات سهلة وبسيطة لتبييض بشرتك .
تبييض الوجه
تبييض الوجه
أغلبنا بيحاول الحصول على بشرة بيضا وصافية ونقية بعدة طرق , منها اللي بيدخل فيها مستحضرات تجميل كيميائية أو كريمات تقشير , ودة بيعرضنا لبعض المشاكل في البشرة , قد نكون في غنى عنها لو إستخدمنا منتجات تجميل طبيعية .
إزاي أو طرق تبييض الوجه ؟
الزبادي والخيار لتبييض البشرة ! 
الخطوة الأولى 
الأقنعة اللي بتتحضر من الزبادي والخيار بتساعد البشرة  إنها تتخلص من الإرهاق و  الإنتفاخات تحت العيون ودة بسبب الإرهاق و السهر ولو كنتي عروسة  فابيبقي بسبب التحضير للزفاف !
ماسك الزبادي والخيار
قناع الزبادي والخيار
الخطوة الثانية 
المنتجات الطبيعية وتبييض الوجه من الحلول السحرية اللي بتساعد البشرة إنها تتخلص من البقع الغامقة و كمان الخلايا الميتة هي الملح والليمون , ودي منتجات طبيعية فعالة لتبييض البشرة وتفتيح المناطق الداكنة .
قناع
المنتجات الطبيعية
الخطوة الثالثة
ترطيب الجلد  وإعطائه رائحة جميلة وعطرة ومنعشة موجود في ماء الورد , ولما بتخلطي كمية بمقدار مناسب ليكي من ماء الورد مع قطرات من الليمون وتستخدميهم , الوصفة دي بتخلصك من البثور السوداء وبتساعد جدا على تبييض بشرتك .
ماء الورد
ماء الورد
الخطوة الرابعة 
الطمي المغربي متوفر لدى شركة زينة لمنتجات التجميل المغربية طبيعية وأصلي , بخلاف ما هو منتشر في الأسواق من منتجات زورة وغير أصلية واللي بتسبب مشاكل كتيرة وأضرار بالغة ببشرتك , ودة بيكون نتيجة لبعض التجار المستغلين عديمي الضمير , كل اللي عليكي إنك هاتحضري مقدار مناسب ليكي من الطمي المغربي عن طريق خلطه مع ماء الورد و الليمون وتفرديه على بشرتك أو جسمك حسب رغبتك , وبعد 15 دقيقة قومي بإزالته بإستخدام الماء الدافئ لأنه مريح للبشرة وهتكتشفي إن بشرتك أصبحت متألقة وبيضاء .
الطمى المغربى
قناع الطمي المغربي
ملحوظة زينة لمنتجات التجميل المغربية لديها أكثر من نوع للطمي المغربي منه ما هو جاهز للإستخدام مباشرة أو ما يتم إستخدامه مع وصفات معينة على حسب رغبتك .
مع زينة خلي جمالك علينا

أرقامنا للتواصل : 01207790074 - 01021778711
أي سؤال ماتتردديش هانساعدك في الحال :)
جميع منتجات الحمام المغربي وأكتر هاتلاقوها معانا فى موقعنا الإلكتروني هدية من 
#زينة للمرأة المصرية وكمان معاها طريقة الإستعمال عشان تساعدك تبقى أحلى .
فريق مدرب على أعلى مستوى وجاهز للرد على أي سؤال .. فقط من أجلك أنت :)

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اللحسة الصحراوية الاصلية لزيادة الوزن ما هي وما هي فوائدها وما هي طريقة استعماليها وكيف تحصلين عليها ؟

التبريمة المغربية ! ما هي ؟ وما فوائده ؟ وما هي طريقة إستعمالها ؟ إكتشفي أحد أسرار الجمال المغربي الأن !